Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
ورود به حساب کاربری سبد خرید 0
تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ کدام یک بهتر است؟
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
اخبار و مقالات

تلویزیون از وسایل بسیار مهم و کاربردی خونه است. حضور این قاب جادویی در زندگی ما انسان همواره حائز اهمیت بوده و هست. مهم نیست که بخواهیم با آن بازی کنیم، فوتبال، فیلم و یا اخبار ببینیم، به هر حال به تلویزیون نیاز پیدا می کنیم. در سال های اخیر تلویزیون هم مانند اکثر وسایل دیگر افزایش قیمت داشته است. به دلیل گران شدن قیمت برند های خارجی مانند الجی و سامسونگ، محصولاتشان بسیار سخت پیدا می شود. به همین علت است که تلویزیون های ساخت داخلی بیشتر مورد توجه قرار گرفتن. در این شرایط آیا مردم باید تلویزیون ایرانی بخرند؟ اگر جواب مثبت است، از چه برندی باید بخرند و برترین مارک های تولید داخلی کدام هستند؟ کدام برند ها دارای کیفیت مناسبی هستند و در طولانی مدت می توانند دوام بیاورند؟

در این مطلب قصد داریم شما را با مارک های ایرانی و خارجی تلویزیون بیشتر آشنا کنیم؛ تا با اطلاعاتی کامل و مفید به خرید بپردازید. و همچنین مطلب بهترین مارک تلویزیون کدام است؟ می تواند اطلاعات مفیدی به شما در این زمینه بدهد.

 

تلویزیون ایرانی بخریم یا خرجی

 

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

یکی از نکات مهم و حائز اهمیت در خرید تلویزیون، هدف فرد از خرید این دستگاه است. گاهی ممکن است که برای خانه جدید خود به دنبال تلویزیونی خوب و قیمت مناسب بگردید. گاهی نیز ممکن است به دنبال تعویض تلویزیون قدیمی خود باشید تا یک دستگاه جدید با قابلیت بیشتر و کیفیت بهتری داشته باشید. حتی ممکن است شما یک گیمر حرفه‌ای باشید که به دنبال تلویزیونی باشید که بهتر به کنسول بازی وصل شود.

برای خرید تلویزیون باید به نکاتی نظیر قیمت، اندازه، نوع پنل و.... دقت فرمایید و سپس اقدام به خرید کنید. در ادامه به بررسی تمامی نکات مهم در رابطه با خرید تلویزیون می پردازیم تا خرید بهتر و مفید تری را تجربه کنید.

 

قیمت تلویزیون های ایرانی و خارجی

قیمت تلویزیون یکی از مهمترین نکات در خرید این دستگاه به شمار می رود. با توجه به مقدار هزینه ای که می توانید برای خرید تلویزیون صرف کنید، باید به مقایسه تلویزیون های ایرانی و خارجی بپردازید و انتخاب بهتری داشته باشید.

همانطور که احتمالا اطلاع داشته باشید؛ تلویزیون های ایرانی قیمت پایین تری نسبت به برند های خارجی دارند، زیرا این دستگاه ها با هزینه هایی همچون هزینه واردات مواجه نیستند. از طرفی دیگر بعضی از تولیدات داخلی مانند اسنوا، چی پلاس، شهاب، ایکس و ویژن دارای کیفیت مناسبی هستند و می توانید با قیمت پایین تری نسبت به برند های خارجی آنها را تهیه کنید. با این حال بعضی از تلویزیون های خارجی مانند شیائومی، هایسنس و پاناسونیک در مقایسه با برند هایی مانند ال جی، سونی و سامسونگ دارای قیمت مناسب تری هستند.

 

نرخ تاخیر

نرخ تاخیر برای افراد گیمر بسیار مهم و حائز اهمیت است. از این رو اگر شما هم یک گیمر هستید، در هنگام خرید به نرخ تاخیر دقت کنید تا بتوانید خیلی سریع تر اتفاقات بازی را مشاهده فرمایید. ناگفته نماند که تلویزیون هایی که دارای نرخ تاخیر پایینی هستند، معمولا قیمت بالایی دارند.

 

اندازه تلویزیون های ایرانی و خارجی

وقتی به مقایسه تلویزیون های ایرانی و خارجی می پردازیم در میابیم که این دستگاه ها دارای اندازه های متفاوتی هستند. بنابراین باید با توجه به فضایی که برای تلویزیون خود در نظر گرفته اید؛ از بین تلویزیون های ایرانی و خارجی انتخاب کنید. بدیهی است که هرچه اندازه تلویزیون بزرگ تر باشد، به جذابیت تصویر اضافه می کند. نکته قابل توجه در این باره این است که شما در هنگام تعیین اندازه تلویزیون باید فاصله شخص تا دستگاه را، نیز در نظر بگیرد. به عنوان مثال فاصله مورد نیاز از یک تلویزیون ۶۰ اینجی، بیش از ۳ متر است.

 

نوع پنل

پنل های دستگاه تلویزیون می تواند AMOLED, OMLED, QLED, LED, LCD باشند. در حال حاضر اکثر تلویزیون ها دارای پنل LED هستند. تلویزیون های حاوی پنل LED دارای کیفیت خوبی هستند و از فیمت بهتری نسبت به OLED وQLED برخوردار هستند. ناگفته نماند که پنل های OLED دارای کیفیت فوق العاده‌ای هستند؛ که البته این مزیت باعث می شود قیمت بالایی داشته باشند.

 

طراحی تلویزیون های ایرانی و خارجی

طراحی تلویزیون یکی از مواردی است که برای خیلی از افراد حائز اهمیت می باشد. البته این امر چندان فاکتور تعیین کننده‌ای نیست. در ساخت برخی از برند ها از طراحی بهتری استفاده شده است. معمولا تلویزیون هایی لوکس و پرطرفدار هستند که، از بدنه و فریم باریکی برخوردار باشند. با مقایسه تلویزیون های خارجی و ایرانی می توان طراحی های زیبایی را در بین هر دو گروه یافت.

 

کیفیت تصویر در مقایسه تلویزیون های ایرانی و خارجی

کیفیت تصویر از مهم ترین گزینه ها در انتخاب تلویزیون می باشد. اگر برای شما نیز کیفیت تلویزیون اهمیت بالایی دارد باید به سراغ برند های خارجی بروید. همچنین اگر شما یک گیمر هستید و کیفیت بالا در هنگام بازی برایتان بسیار اهمیت دارد، بهتر است که تلویزیون ایرانی را انتخاب نکنید.

 

هوشمند بودن یا نبودن دستگاه تلویزیون

امکان دارد که هوشمند بودن تلویزیون برای شما یک امر بسیار مهم باشد. البته در دنیای کنونی، هوشمند بودن دستگاه تلویزیون بسیار ویژگی مهمی به شمار می رود. اما اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که فقط میخواهید به کانال های تلویزیونی دسترسی پیدا کنید و علاقه‌ای به تماشای فیلم و سریال های آنلاین و انجام بازی با تلویزیون نیستید؛ امکان دارد که هوشمند بودن دستگاه و برخورداری یا عدم برخورداری تلویزیون از قابلیت اتصال به اینترنت برایتان اهمیت زیادی نداشته باشد.

 

گارانتی

با اینکه تلویزیون های خارجی از قابلیت ها و ویژگی های بهتری برخوردار هستند، اما باید به این نکته توجه کرد که برند های خارجی دارای گارانتی نیستند‌. هرچند در بعضی اوقات بسیاری از برند های خارجی نیز توسط شرکت های داخلی گارانتی خواهند شد.

 

امکانات جانبی کدام یک بهتر است؟ تلویزیون خارجی یا ایرانی؟

تمامی تلویزیون ها دارای امکانات خاصی هستند که در انتخاب شما تاثیر می گذارند‌. اما در مقایسه امکانات تلویزیون ایرانی و خارجی، برند های خارجی دست بالا تر را دارند. همچنین برند های خارجی دائما در حال افزایش امکانات خود هستند. پس اگر امکانات تلویزیون برای شما اهمیت دارد بهتر است که، به سراغ محصولات خارجی بروید.

پورت های ورودی از امکانات مهم و کاربردی دستگاه تلویزیون به شمار می روند. اهمیت این پورت ها زمانی آشکار می شود که بخواهید به تلویزیون، دستگاه هایی مانند کنسول بازی و یا تجهیزات صوتی متصل کنید. این پورت ها در تمامی تلویزیون های ایرانی و خارجی تنوع زیادی دارند.

 

دو قابلیت ویژه در تلویزیون ها

در میان دستگاه های تلویزیون دو قابلیت مهم و قابل توجه وجود دارد. وجود این قابلیت ها موجب افزایش قیمت دستگاه می شود.

• قابلیت Dolby atoms

این قابلیت مربوط به صدای دستگاه تلویزیون می باشد و باعث تولید صدای فراگیر می شود. اصطلاح صدای فراگیر به این معنا است که شما احساس میکنید، صدای در حال پخش، در محلی که حضور دارید، قرار دارد.

• قابلیت Dolby vision HDR

این قابلیت مربوط به تصویر تلویزیون است. به این صورت که تصویر تلویزیون های دارای این قابلیت، دارای جزئیاتی دقیق در قسمت های روشن و تیره هستند. تلویزیون های دارای این قابلیت از رنج (دامنه) دینامیکی وسیعی برخوردار اند و به همین دلیل بین بخش های تیره و روشن توازن خوبی برقرار است.

 

مقایسه تلویزیون ایرانی و خارجی

 

مقایسه تلویزیون های ایرانی و خارجی

تا به اینجا تمامی فاکتور های مهم در زمینه مقایسه تلویزیون های ایرانی و خارجی را نام بردیم. در ادامه به بررسی و معرفی برند های مختلف تلویزیون ایرانی و خارجی می پردازیم. با مطالعه این مطالب می توانید شناخت بهتری از برند های مختلف پیدا کنید و در خرید بهتر عمل خواهید کرد.

 

انواع تلویزیون های ایرانی و خارجی

 

تلویزیون Gplus

گلدیران بعد از خروج برند های الجی از بازار ایران، اقدام به تولید تلویزیون های جی پلاس کرد. در رابطه با مقایسه کردن برنده های ایرانی و خارجی تلویزیون باید گفت که، برند الجی از سری تلویزیون های خوب به شمار می رود. این تلویزیون از کیفیت خوبی برخوردار می باشد و در بین ایرانیان دارای محبوبیت زیادی است. جی پلاس از امکانات مناسبی برخوردار است و همچنین در مدل و اندازه های مختلفی به بازار عرضه می شود. برند Gplus هم تلویزیون هوشمند و هم تلویزیون معمولی را دارا می باشد. نوع هوشمند این برند توانای نصب بعضی از اپلیکیشن های تلفن همراه را دارد. همچنین برند Gplus دارای پورت های مختلفی نظیر HDMI و USB است که وجود این پورت ها امکانات زیادی را برای کاربر فراهم می کند.

 

تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون X.vision از تولیدات داخلی است که توسط شرکت مادیران تولید شده. تلویزیون ایکس ویژن در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوع تلویزیون هوشمند است و قابلیت دسترسی به اینترنت با سیستم عامل هوشمند را دارد. البته ناگفته نماند که برند ایکس ویژن دارای تلویزیون های معمولی نیز هست. تلویزیون ایکس ویژن در اندازه های متنوع به بازار عرضه می شود. همچنین این مدل تلویزیون ها دارای امکاناتی نظیر HDMI و USB می باشد. برخی از برندهای ایکس ویژن از پورت کامپوزیت نیز برخوردار هستند. تلویزیون های ایکس ویژن قیمت های متفاوتی دارد.

 

تلویزیون اسنوا

تلویزیون های اسنوا از سری تلویزیون های محبوب و خوب ایرانی هستند که از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. همچنین این تلویزیون ها در اثر ضربه خرد نمی شوند و این یک ویژگی منحصر بفرد است. وسعت رنگ تلویزیون های Snowa بسیار مناسب است. دستگاه های برند اسنوا از یک تصویر شفاف و فوق العاده برخوردار هستند. صدای تلویزیون های اسنوا بسیار فوق العاده و فراگیر است.

 

تلویزیون شهاب

برند شهاب از برندهای جدید تلویزیون ایرانی محسوب می شود که جایگاه خوبی را در بین برند های ایرانی و خارجی برای خود کسب کرده است. تلویزیون شهاب دارای کیفیت تصویر مناسبی است. همچنین این برند قیمت نسبتا مناسبی دارد.

 

تلویزیون sony

تلویزیون سونی ساخت کشور ژاپن است که از کیفیت و کارایی مناسبی برخوردار است. برند sony از دقت رنگ بالا و شفافیت عالیی برخوردار است. این برند از پرفروش ترین و محبوب ترین تلویزیون ها در سطح جهان و ایران به شمار می رود.

 

تلویزیون LG

این نوع تلویزیون ساخت کره است و اخیرا در کشور اندونزی مونتاژ می شود. کیفیت پنل الجی بسیار عالی است و همچنین صفحه نمایشگر آن از بهترین نمایشگر های جهان به شمار می رود.

 

تلویزیون Samsung

 کیفیت برند کره‌ای سامسونگ فوق العاده است. هر چند این تلویزیون ها قیمت بالایی دارند، اما در ایران بسیار محبوب و پرفروش است. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید، به سراغ برند سامسونگ بروید.

 

تلویزیون TCL

تلویزیون تی سی ال یک برند چینی می باشد که رتبه بالایی را در جهان کسب کرده است. این نوع تلویزیون دارای پورت های HDMI و USB است. همچنین برخی از برند های آن از پورت کامپوزیت و صدای دیجیتال برخوردارند.

تلویزیون تی سی ال دارای انواع هوشمند است. این برند دارای تلویزیون هایی با کیفیت 4k، HD و FULL HD است.

 

تلویزیون Hisense

تلویزیون هایسنس یک برند چینی است، که دارای قیمت مناسب و کیفیت خوبی می باشد.

 

تلویزیون شیائومی

مدتی است که تلویزیون های برند شیائومی وارد بازار شده‌اند و دارای کیفیت خوب و قیمت مناسبی هستند. تلویزیون شیائومی یک محصول حرفه‌ای در اندازه های مختلف است که به MI شهرت دارد. برند شیائومی از تصویر شفاف، سیستم عامل اندروید و صدای دالبی برخورداراست.

 

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید؛ ما در این مقاله به بررسی و مقایسه تلویزیون های ایرانی و خارجی پرداختیم. تلویزیون ها هم در ایران و هم در خارج در برند های مختلفی به تولید می رسند، که هرکدام از آنها خصوصیات مختص به خود را دارند. در متن بالا با مقایسه کردن و معرفی برند های مشهور تلویزیون های خارجی و ایرانی به شما کمک کردیم که خریدی بهتر و مفید تر را تجربه کنید.

 

فروشگاه سونی شهراد یکی از معتبرترین نمایندگی‌ سونی در تهران و حتی نمایندگی سونی در ایران است.

اگر می خواهید بدانید بورس تلویزیون تهران یا مرکز خرید تلویزیون در تهران کجاست، می توانید با مراجعه به خیابان جمهوری تهران پاسخ سوال خود را دریافت کنید، همچنین یک نکته مهم را در نظر داشته باشید برای خرید تلویزیون حتما به فروشگاه و اعتبار آن توجه کنید تا در نهایت از ضمانت و اصالت کالای خود مطمعن باشید.

 

 

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، چهارراه شیخ هادی، روبه روی بانک تجارت، پلاک711، فروشگاه سونی شهراد

 

شماره تماس: 02166950912

 

سوالات متداول

1- آیا تلویزیون های خارجی نیز گارانتی دارند؟

خیر، برند های خارجی گارانتی ندارند، اما در بعضی اوقات بسیاری از تلویزیون های خارجی توسط شرکت های داخلی گارانتی می شوند.

2- چرا تلویزیون های ایرانی قیمت پایین تری نسبت به برند های خارجی دارند؟!

یکی از دلایلی که تلویزیون های ایرانی قیمت پایین تری نسبت به برند های خارجی دارند این است که، هزینه واردات ندارند.

3- آیا امکانات جانبی تلویزیون های خارجی بهتر برند های ایرانی است؟

بله، برند های خارجی دارای امکانات بیشتر و بهتری هستند.

 

 

 

 

 

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟
ارسال دیدگاه
 بهترین سیستم‌های صوتی سونی بهترین سیستم‌های صوتی سونی
۲۵ تیر ۱۳۹۸
اخبار و مقالات
 معرفی تلویزیون سونی مدل X800G معرفی تلویزیون سونی مدل X800G
۱۰ مهر ۱۳۹۸
اخبار و مقالات
پشتیبانی 24ساعته ۶۶۹۵۰۹۱۲ - ۰۲۱
تضمین کیفیت کالا خرید بهترین کالای موجود
فرصت 7 روزه بازگشت کالا ضمانت بازگشت کالا تا 7 روز
پرداخت امن از درگاه بانکی امنیت در خریدهای آنلاین
تلویزیون سیستم صوتی
سبد خرید حساب کاربری